Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Varumärket fjällvärlden stärks

Publicerat onsdag 6 mars 2002 kl 11.07
Näringsdepartementet satsar 60 miljoner på att utveckla Sverige som turistland.
Anledningen är att turistnäringen ses som en av de största tillväxtindustrierna. Pengarna kommer att fördelas av Turistrådet och Turistdelegationen och ska bland annat användas för att stärka varumärket fjällvärlden. Det säger regeringens Ulrika Messing som har besökt Kiruna. Enligt henne ger pengarna turistnäringen en lysande chans att visa att Sverige är så mycket mer än bara röda stugor med vita knutar.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.