Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Annelis träningsprogram vecka 2

Publicerat tisdag 26 april 2016 kl 09.07
Anneli Lindbäck: Det känns som om hjärtat ska hoppa ut ur bröstet
(4:29 min)
P4 Norrbottens Anneli Lindbäck löptränar i snöväder. Foto: Sveriges Radio
Vädret var inte det bästa under löplektion 2. Foto: Sveriges Radio

Löparcoachen Johanna Nilsson har satt ihop ett träningsprogram för P4 Norrbottens Anneli Lindbäck. Målet är att Anneli ska gå från ingen löpträning alls till att hitta motivationen och glädjen i löpningen – och förhoppningsvis komma igång med regelbunden träning.

Träningsprogram vecka 2:

  • Dag 1: Löpning intervall
  • Dag 2: Vila
  • Dag 3: Vila
  • Dag 4: Löpning, distanspass jogg/gång. Börja med uppvärmning, stegrande i 10 min. Jogga 5 min, gå 1 min, jogga 5 min, gå 1 min, jogga 5 min, gå 1, jogga ner 10 min genom att gå i rask takt. Avsluta med "plankan" 30 sekunder x 2.
  • Dag 5: Vila
  • Dag 6: Uppvärmning 10 min. Träna "indianhopp". Jogga lätt 10 min, gå 2 min. Här ska farten vara lugn och du ska tänka på att syftet är att träna uthållighet och fokusera på tiden – att orka vara ute länge. Jogga 5 min, gå 1 min. Stanna och gör "plankan" 45 sekunder. Jogga 5 min, gå 2, jogga 10 min.
  • Dag 7: Vila



Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".