Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Annelis träningsprogram vecka 4

Publicerat tisdag 10 maj 2016 kl 10.00
P4 Norrbottens Anneli Lindbäck. Foto: Sveriges Radio
P4 Norrbottens Anneli Lindbäck löptränar. Foto: Sveriges Radio

Löparcoachen Johanna Nilsson har träffat P4 Norrbottens Anneli Lindbäck en gång i veckan. Idag är det fjärde träffen och det blir promenad istället för löpträning eftersom Anneli sprang igår. Johanna betonar vikten av att låta kroppen återhämta sig.  Målet för Johanna Nilsson är att Anneli ska gå från ingen löpträning alls till att hitta motivationen och glädjen i löpningen – och förhoppningsvis komma igång med regelbunden träning på egen hand.

Johanna Nilsson har satt ihop ett träningsprogram för vecka 4. Efter det får Anneli klara träningen på egen hand, med återkoppling till Johanna.

Varje pass inleds med 10 min uppvärmning. 

  • Måndag: promenad men vila från löpning 
  • Tisdag: jogg/gång. Totalt 40 min då du är aktiv den tiden. Jogga 5 min, gå 2 och upprepa detta 4 gånger. Avsluta med 10 min gång i rask takt och 5 min bålträning. 
  • Onsdag: vila 
  • Torsdag: intervaller - öka farten i 3 minuter, gå i 2 minuter. Upprepa 3 gånger. Avsluta med 10 min rask promenad. 
  • Fredag: vila 
  • Lördag: vila men promenad 45 min 
  • Söndag: jogg/gång totalt 40 min. Jogga 10 min med god känsla, gå 3 minuter, jogga 10 minuter, gå 3.¨Avsluta med växelvis 1 minuts jogg/gång till du är i mål. 10 min bålträning.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".