Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

H&M gör skillnad på sina kunder

Publicerat onsdag 10 maj 2006 kl 08.21

Butikskedjan Hennes & Mauritz gör skillnad på folk i storstäderna och folk i övriga landet när det gäller utbudet av kläder. De allra trendigaste kläderna säljs bara i Stockholm, Göteborg o Malmö. Ändå gör H&M reklam för dem i alla landets butiker.

Butikspersonal som Sveriges Radio Kalmar pratat med bekräftar att bilderna i skyltfönstren oftast inte går att få tag på i småstadsbutikerna

Enligt Håkan Andersson som är informationschef vid H&M är tanken att bilderna ska fungera som inspiration. Att skylta med kläder som inte går att köpa i butiken är inte olagligt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".