Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lättare att klaga i Piteå

Publicerat tisdag 3 oktober 2006 kl 08.21
Mona Lundström, utvecklingschef Piteå kommun.

Ett nytt klagomålssystem införs nu i Piteå kommun. Medborgarna får i dagarna hem en blankett där de lätt och smidigt ska kunna tycka till om allt som har med kommunens verksamheter att göra. Piteborna tycker att det nya systemet verkar bra.

”Synpunkten” är ett nytt system i Piteå kommun där man ska kunna lämna beröm eller klagomål. Via personlig kontakt, kommunens hemsida eller via den blankett som kommer hem till alla hushåll.

– Den som har lämnat sin synpunkt har rätt att få ett svar inom fem arbetsdagar att vi har tagit emot synpunkten, säger Mona Lundström, utvecklingschef på Piteå kommun.

Jimmy Karlsson, SR Norrbotten
jimmy.karlsson@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".