Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Sandvikenelever specialstuderas

Publicerat torsdag 28 november 2002 kl 13.59
I Sandviken ska pedagogikforskare nu ta reda på om skolelever lär sig mer eller mindre när datorer får fungera som verktyg i undervisningen.
En forskargrupp från Luleå tekniska universitet ska under tre år följa Sandvikens stora IT-pedagogiska projekt "Kunskapsstöd i undervisningen" med just det syftet. Projektet som startade redan 1996 och omfattar alla lärare och elever i Sandviken har redan gett forskningen viktiga kunskaper om HUR eleverna använder datorer. Vad dom därmed LÄR SIG, är mindre känt.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".