Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Fler vill till Ljusdal efter reklamkampanj

Publicerat fredag 9 november 2007 kl 08.01

Den kampanj som Ljusdals kommun genomförde på centralstationen i Stockholm ser ut att ha lyckats. Folk och företag vill nu till Ljusdal. Det var under fem dagar i slutet av oktober som företag, kommun och arbetsförmedling gjorde reklam för Ljusdal.

Enligt Lars Forslöf, chef för Närljus i Ljusdal har kampanjen redan lockat flera företag att närmare undersöka möjligheterna till etablering i Ljusdal. Dessutom har flera vanliga familjer anmält intresse för att flytta till kommunen. 

Det var under fem dagar i huvudstaden som Ljusdal exponerades som platsen för ”Det goda livet”. Vacker natur, fördelaktiga boendevillkor och låga levnadsomkostnader framhölls som faktorer som höjer kommuninvånarnas livskvalitét.
Enligt en uppskattning kan Ljusdals företagare, arbetsförmedlingen och kommunens representanter fått kontakt med närmare 20.000 personer i samband med kampanjen på Stockholms central. Kostnaderna för informationssatsningen uppgick till en miljon kronor.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".