Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Floppad informationsbutik bra erfarenhet

Publicerat fredag 7 december 2007 kl 16.42

Den floppade informationsbutiken i Valbo, där turistinformation kombineras med försäljning av lokala varor, har varit en bra erfarenhet för företaget Gävle&CO som drivit butiken.

Gävle&CO planerar nya sätt att sprida turistinformation och profilera regionens företag och erfarneheten från i-butiken har lärt dem hur man inte ska göra. I-butikens nya koncept, att vara en turistbyrå och samtidigt en butik för lokala produkter, var ingen lönsam idé eftersom försäljningen gick för dåligt och för få företag var intresserade av att köpa in sig i i-butiken. Nu läggs butiken ned.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".