Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Alfakassan i Ljusdal svarar på kritik

Publicerat torsdag 13 februari 2003 kl 15.09
Alfakassan, a-kassan för egenföretagare, studenter och andra som inte är anslutna till fackföreningar eller andra intresseorganisationer, har handläggningstider upp till 8 veckor och det är nästan omöjligt att komma fram på telefon. Lars Norin som är enhetschef på Alfakassans kontor i Ljusdal säger till Radio Gävleborg att han beklagar de långa väntetiderna.
Han säger också att man redan nu har satt in ett åtgärdsprogram för att komma tillrätta med problemen. Problemen beror på tekniska problem med de nya data- och telefonisystem som installerades förra året.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.