Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Succé för Medborgarkontor

Publicerat onsdag 15 mars 2006 kl 11.09

Fler och fler besöker kommunens Medborgarkontor i Gävle - kommunens kundtjänst och frågeställe i förvaltningshuset.  Antalet kontakter och besök har mer än trefaldigats de senaste fem åren. Roligt, tycker Nina Gillberg som jobbar som informatör på Medborgarkontoret.

Förra året var det över 25 000 personer som besökte eller tog kontakt med Medborgarkontoret mot bara 7500 år 2001. Roligt, eftersom vi har strävat efter att fler ska hitta till oss, säger Nina Gillberg som jobbar som informatör på Medborgarkontoret i Gävle. För ungefär fem år sedan flyttade Medborgarkontoret i Gävle, som är kommunens kundtjänst och frågeställe, från biblioteket till förvaltningshuset. En anledning var att folk lätt skulle se att det inte var bibliotekets verksamhet. Sedan dess har antalet besök och tagna kontakter med Medborgarkontoret bara ökat. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".