Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Mittmedia liknas vid McDonalds

Publicerat torsdag 1 juni 2006 kl 17.41

Genom att koncernen MittMedia i måndags köpte länstidningen i Östersund, äger de nu alla tidningar i tre län - Gävleborgs län, Jämtland och Västernorrlands län. Och Curt Bladh, kulturredaktör vid Sundsvalls tidning, liknar i dag MittMedia vid hamburgerkedjan McDonalds i en kolumn. 

Curt Bladh vill alltså peka på risken att delar av de olika tidningarna i MittMedias ägo i framtiden kommer att bli lika - att till exempel kultur- eller sportdelarna blir gemensamma, för att spara pengar. MittMedias VD Jan Cahling kommenterar inte risken för att det blir så, men lovar att tidningarnas lokala prägel ska finnas kvar.

I en ranking som tidningen Resumé har gjort av landets 99 mediemäktigaste personer hamnar Jan Cahling på 69:e plats. Och planer på att MittMedia ska växa ytterligare finns, säger VD:n Jan Cahling.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".