Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor.
Ett avsnitt från Plånboken
Plånboken
Ons 29 jul 2015 kl 10:03
Om du som konsument hamnat i en tvist med exempelvis en mobiloperatör eller en butik kan du vända dig till ARN, Allmänna reklamationsnämnden, för att få rätt. Det gör drygt 11 000 svenskar varje år. Men... trots att ARN bedömer att en tredjedel av de som anmäler har rätten på sin sida så är det hundratals företag som varje år struntar helt i ARNs beslut. För beslutet är inte bindande, utan enbart en rekommendation. ARN har nyligen utretts och regeringen har lämnat ett lagförslag på hur ARN ska jobba i framtiden. Men i det står att besluten fortsatt ska vara en rekommendation, och inte bindande. Konsumentminister Per Bolund besöker Plånbokens studio. Enligt en ny studie av Läkemedelsverket kan drygt var tredje svensk tänka sig att köpa receptbelagda läkemedel på nätet, utan recept. Men det är inte helt riskfritt säger veckans gäst Marie Kerttu, utredare på Läkemedelsverket. Barnkläder för tjejer och killar är ofta olika stora, trots att det står samma storlek på lappen. Hur kan det här kom
Programmet tillhör kategorin: Samhälle
Alla avsnitt från programmet Plånboken
Plånboken
Igår kl 10:03(50 min)
Plånboken
Ons 09 aug kl 10:03(50 min)
Plånboken
Ons 02 aug kl 10:03(50 min)
Plånboken
Ons 26 jul kl 10:03(50 min)
Plånboken
Ons 19 jul kl 10:03(50 min)
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".