
Dalasocialdemokrater lanserar reklamfilm
Socialdemokraterna tar nu nya grepp i jakten på väljare. Genom en reklamfilm på nätet med socialdemokraten Peter Hultqvist i huvudrollen så vill partiet hitta nya väljare och veta vad de tycker. Filmen är knappt 30 sekunder lång och avslutas med att Peter Hultqvist sätter en tejp över sin mun.
– Det är ett inslag som går ut på att jag pratar lite grann om vikten av att man är med och tycker till och att det är din tur att säga ifrån. Sen sätter jag på mig en tejp-bit för munnen som en markering om att nu är vi beredda att lyssna och fundera på framtiden och att vi bjuder in människor till ett rådslag, säger huvudrollsinnehavaren Peter Hultqvist som även är riksdagsman och ordförande för Socialdemokraterna i Dalarna.
Filmen kommer också att läggas ut på Youtube som är en hemsida på nätet där man kan publicera och titta på videoklipp.
Genom filmen vill socialdemokraterna i Dalarna uppmana folk att tycka till om deras politik och åsikterna ska bland annat samlas in genom deras hemsida.
– Sen ska vi göra förslag till olika typer av program och det här ska upp till behandling på vår partikongress. Sen ska det ligga till grund för den valrörelse vi har 2010 och sen ska det förhoppningsvis omvandlas till regeringspolitik efter en valseger.
Hur mycket kommer ni rätta er efter väljarnas åsikter?
– Våra värderingar ligger självklart fast. Men vi är beredda naturligtvis, som vi alltid har gjort att ta in nytt, att försöka se vad är det som rör sig i den här tiden vi lever i nu och sen utifrån det förbättra och utveckla politiken, avslutar Peter Hultqvist.