
Otydliga avtal på Ryanair
Flera har klagat till konsumentverket efter att de märkt att ett erbjudande på Ryanairs hemsida som påståts vara gratis i själva verket kostat pengar.
Hur aktsam är du när du får erbjudanden på internet? Berätta i kommentarerna!
Det var för några veckor sedan som Britta Berglund och hennes man skulle boka en resa till Teneriffa via Ryanairs hemsida. I slutet utav beställningen dök det upp ett erbjudande att prova på rabattföretaget "Älskar att spara" gratis under en månad och dessutom få 150 kronor rabatt hos Ryanair.
Men någon rabatt blev det aldrig för Britta som dessutom märkte att det istället dragits sammanlagt 195 kronor från hennes mans konto. Britta blev upprörd och kände sig lurad.
– Jag blev förbaskad och känner att dom har lurat en totalt. Jag kände att det var inte alls riktigt gjort det här, säger Britta Berglund.
När P4 Sörmland sökte upp Ryanair för en kommentar svarade dom att tjänsten "Älskar att spara" är helt frivillig och man kan säga upp den när man vill. Dock ger dom ingen kommentar gällande dom ofrivilliga betalningarna.
Britta har via sociala medier haft kontakt med folk som har hamnat i en liknande situation med Ryanair och "Älskar att spara". Och enligt henne har det inte alls varit enkelt att komma i kontakt med "Älskar att spara".
– Ingen har fått kontakt med "Älskar att spara", varken via mail eller telefon, säger Britta.