Problem åtgärdat

Com Hem var utslaget i norra Sverige

1:00 min

Com Hem var helt utslaget i norra Sverige under torsdagen. Cirka 100 000 kunder berördes. Orsaken var en avgrävd fiberkabel.

– Det har rört sig om en avgrävd fiberkabel som har påverkat Com Hems förbindelse. Vi är i nära dialog med Telia som arbetar med att åtgärda det här. Under tiden har vi lyckats rikta om trafiken för våra kunder så de ska ha återfått full funktionalitet på sina tjänster, säger Louise Ekman, pressansvarig på företaget.

Till följd av har Com Hem avbrott på interna stödsystem vilket gör att det för närvarande inte går att komma i kontakt med dem.

Problemen började strax efter klockan tre några timmar senare- vid sjutiden var problemen löst för samtliga kunder.

– Det är givetvis beklagligt och vi förstår att det påverkar de boende. Samtidigt vill jag passa på att tipsa om att när sånt här händer så kan man passa på att nyttja mobilnätet för att få internetuppkoppling, säger Louise Ekman, pressansvarig på företaget.