Expressen namnpublicerade RFSL-man av misstag

Expressen publicerade i veckan en text om den våldtäktsdömde man som jobbat för RFSL. I rubrik och ingress var mannen anonymiserad, men långt ner i brödtexten i papperstidningen låg ett stycke där mannens namn skrevs ut. Expressens chefredaktör Klas Granström skriver till oss att det hela rör sig om ett rent misstag. Bakom det hela ligger “en felaktig praktisk hantering” och han skriver att dom nu skärpt tidningens rutiner i produktionen ytterligare.