Seminarium från Almedalen om poddboomen med bla Roman Mars

Roman Mars, USA, om sin podd 99% Invisible, nätverket Radiotopia, och att nå en miljonpublik med kvalitetsjournalistik om design- och arkitektur. Peter Clowney, USA, American Public Media Group (APMG) om framtiden för amerikansk radio när publiken väljer att lyssna på poddradio.
Samtal om poddtrendens möjligheter och risker: Henrik Torehammar om podden Det politiska spelet från Sveriges Radio, Caroline Pouron, P3 Dokumentär, Patrik Syk som producerar podden #fallet från Aftonbladet och Hannah Widell, VD Perfect Day Media.
Nya plattformar utmanar de stora mediebolagen och radio blir hårdvaluta. Hur påverkas journalistiken när fler väljer att nå ut via egna kanaler?
Paneldiskussion med: Thomas Mattsson, chefredaktör Expressen, Maria Hjelm, Socialdemokraternas minipodd, Cilla Benkö, VD Sveriges Radio samt Peter Clowney och Roman Mars. Moderator: Ginna Lindberg, utrikeschef Ekot/Sveriges Radio.
Poddtips som nämndes av deltagarna i seminariet:
Henrik Torehammar: The Flop House
Patrik Syk: The Anfield Wrap
Hanna Widell: Sommartankar
Caroline Pouron: Creepypodden med Jack Werner och Knifepoint Horror
Maria Hjelm: This American Life
Thomas Mattsson: The Media Show – BBC och On The Media – NPR
Cilla Benkö: Sverige – så funkar det
Roman Mars: Kermode and Mayo's Film Review – BBC 5 Live
Peter Clowney: The Mystery Show