Smygreklamens bästa tid är nu

55 min
Över hela världen håller reklambyråer begravningsceremonier. Reklamen är död. Länge leve reklam 2.0. Sociala medier och internet ger nämligen branschen helt nya möjligheter att nå igenom bruset. Men vad betyder den nya tidens marknadsföring för oss konsumenter? Är den roliga kortfilmen som kompisen mejlat egentligen bara reklam? Hur vet vi vad som är vad? Fredrik Törn, forskare i marknadsföring på Handelshögskolan i Stockholm och Jan Bertoft, Sveriges konsumenters generalsekreterare, kommer till Plånboken för att prata om den nya tidens (smyg)reklam. Vi träffar också Stephen Hinton och Jane Arrowsmith som valt att ställa om från ett hektiskt konsumtionsintensivt storstadsliv till ett ekologiskt och miljömässigt hållbart leverne på den sörmländska landsbygden. Du hör också om Kronofogdens senaste statistik kring personer som blivit skuldsatta på grund av sms-lån och så svarar Carina Lundgren från Råd och rön på lyssnarnas konsumentfrågor.