
Bonnier köper Mittmedia – hör ägarstiftelsens ordförande Åsa Malmström om försäljningen. Varför lockas journalister av teknikpionjärers vidlyftiga drömmar? Om konsten att sälja in en nyhet i TV.
Bonnier köper Mittmedia – hör ägarstiftelsens ordförande Åsa Malmström om försäljningen. Varför lockas journalister av teknikpionjärers vidlyftiga drömmar? Om konsten att sälja in en nyhet i TV.
SVT tvingas hantera 35 säkerhetsincidenter om dagen. Det kan exempelvis vara direkta hot mot enskilda journalister eller IT-attacker.
I ett annonssamarbete mellan ett bilföretag och Bonnier, blev i veckan chefredaktören för Bonnierägda tidningen Veckans Affärer, Åsa Uhlin, ansiktet utåt.
Sveriges Kinaambassdör Anna Lindstedt har blivit hemkallad efter att på eget bevåg och utan UD:s vetskap arrangerat och deltagit i ett möte mellan Angela Gui och kinesiska affärsmän i Sverige.
Skådespelande poliser. Mikrofoner och "myggor" mot regelverket. Vi går bakom kulisserna på serien "Stockholmpolisen".
Så säger SVT:s VD Hanna Stjärne om kritiken mot Melodifestivalen.
I januari kom beskedet att de lokala nyhetssajterna i Östergötland, Norrköping och Linköping News, lägger ner.
Förra året kom också beskedet från koncernen 24 Journalistik att de stänger flera lokala redaktioner främst i Skåne och centraliserar till Kalmar.
Kalla fakta om TV4:s "dokumentärserie" Stockholmspolisen – vi avslöjar hur fiktion ersätter fakta. SVT:s VD Hanna Stjärne om kritiken mot Melodifestivalen. Bakslag för hyperlokala nyhetssajter.
Efter månader av spekulation blev det till slut Bonnier tillsammans med norska Amedia som köper tidningskoncernen Mittmedia. Det här kommunicerades under fredagen.
450 kronor spenderade de svenska hushållen under förra året varje månad i genomsnitt på medier.
Discovery networks har ansökt om sändningstillstånd i Tyskland.
Vi granskar Melodifestivalen. Om SVT:s hemliga avtal med privata bolag, summorna ingen vill avslöja och kommunernas kostnader. Hör Leksands kommunalråd, event-bolaget Live Nation, sponsorn Coca Cola, kritikern Jan Scherman, tävlingsproducenten Christer Björkman, SVT:s tillsynsmyndighet och förstås SVT själva.
Varför vägrar SVT, år efter år och trots myndighetskrav, berätta om de kommersiella samarbetena runt sitt flaggskepp Melodifestivalen?
Förra veckan blev det debatt om att Justitiekanslern inlett förundersökning om förtal mot 16 svenska tidningar.
Vi reder ut varför det här händer just nu?
Vi träffade nya kulturministern Amanda Lind (MP) för att höra vad hon har för tankar och visioner om mediepolitiken framöver.
Att hitta intäkter i en digital tid är som bekant mediebranschens stora framtidsfråga. Kanske ligger en del av lösningen i att ta steget utanför medieboxen?
Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.