Kundtjänsten var i fokus i dagens Klagomur Foto: Scanpix
KLAGOMUREN

Telefonkön från helvetet

7:35 min

I Klagomuren upprördes Nils över långa väntetider i telefonköer "Jag vill gärna klaga på företagen som så gärna tar in mig som kund - men struntar i mig när jag vill kontakta företaget....30 min i väntetid. Helst vill de att jag ska besöka deras internetsida och inte ringa dem." Morgonen ringde Andreas Evestedt på Telekområdgivarna.

Idag klagar vi lite extra på kundtjänster. en oändligt lång telefonkö "Det är många som ringer nu, vi besvarar ditt samtal så fort vi kan...." 20 minuter senare har tålamodet runnit ut....

Hur tar du kontakt med företag (t.ex. din mobiloperatör), telefon, Facebook eller något annat? Berätta gärna om dina erfarenheter med telefonköer! morgonen@sverigesradio.se eller ring 044 - 775 12 20

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista