Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
KLAGOMUREN

Telefonkön från helvetet

Åttahundra klagar varje år på kundtjänsternas tillgänglighet
7:35 min
Kundtjänsten var i fokus i dagens Klagomur Foto: Scanpix

I Klagomuren upprördes Nils över långa väntetider i telefonköer "Jag vill gärna klaga på företagen som så gärna tar in mig som kund - men struntar i mig när jag vill kontakta företaget....30 min i väntetid. Helst vill de att jag ska besöka deras internetsida och inte ringa dem." Morgonen ringde Andreas Evestedt på Telekområdgivarna.

Idag klagar vi lite extra på kundtjänster. en oändligt lång telefonkö "Det är många som ringer nu, vi besvarar ditt samtal så fort vi kan...." 20 minuter senare har tålamodet runnit ut....

Hur tar du kontakt med företag (t.ex. din mobiloperatör), telefon, Facebook eller något annat? Berätta gärna om dina erfarenheter med telefonköer! morgonen@sverigesradio.se eller ring 044 - 775 12 20

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".