Tina Sayed Nestius
Tina Sayed Nestius Foto: Love Lannér
Eftermiddag med Conny

Så blir ditt företag bättre på sociala medier

3:36 min

Var personlig och svara alltid på kritik. Det är två av råden för företag som vill bli bättre på sociala medier. 

Författaren Tina Sayed Nestius, som skrivit boken Bli digitalt smart, tipsar också om något som kan låta självklart.

- Se till att du har klart för dig vad det är du vill uppnå. Många tänker att grannen eller konkurrenten finns på sociala medier och skapar ett konto på sociala medier utan att veta vad man vill, säger hon. 

Att vara aktiv som företagare på sociala medier handlar om att bygga relationer, att vara mänsklig. 

- Man kan visa sin målgrupp hur man använder sina produkter. Du kan visa hur det ser ut bakom kulisserna, allt som gör din verksamhet lite mer mänsklig, säger hon. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista