Nytt bokningssystem efter klagomål

KRISTIANSTAD. Klagomålen på det nya bokningssystemet för färdtjänst i Kristianstad har lett till att Skånetrafiken bytt system igen.
Det nya bokningssystemet började användas för drygt två veckor sedan. Sedan dess har det varit svårt att komma fram och boka färdtjänst på telefon. Väntetiderna för en del beställare har blivit långa och ibland har ingen bil kommit alls.
Problemen med det nya bokningssystemet beror på att personalen, som sköter bokningarna inte hunnit få tillräcklig utbildning. Enligt Ingemar Bryman, ansvarig för särskild kollektivtrafik på Skånetrafiken, har bokningssystemet levererats för sent. Nu har Skånetrafiken valt att använda ett mer beprövat system för bokningar, tills det nya systemet är färdigutvecklat och personalen fått utbildning på det.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".