Telia Sonera snabbare till inkasso

Telia Sonera skärper nu tonen mot de som inte betalar sina räkningar i tid. Redan efter en påminnelse kopplas inkassoföretag in.
Enligt Hans G Larsson som är pressansvarig på Telia Sonera handlar det om att påminnelser är dyra, så från och med igår skickar Telia Sonera bara en påminnelse - har inte betalning kommit in inom en vecka går betalningsärendet direkt till inkasso. Förutom färre påminnelser tillkommer dessutom en ny avgift på 50 kr vid utebliven betalning. Om kunden snabbt kontaktar kundtjänst och har en bra förklaring till varför inte räkningen betalts i tid kan det dock finnas möjlighet att hitta en lösning istället för inkasso, säger Hans G Larsson till Radio Stockholm.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista