SJ höjde priset men glömde att informera

SJ ger felaktig prisinformation på periodkort från Märsta till Stockholm. För kunderna som åker med Uppsalapendeln kan det innebära en överraskning.

Hemsidan har inte uppdaterats och SJ har missat att informera den egna personalen om prisökningen.

På webben och hos företagets telefonupplysning får kunderna ett pris, 750 kronor. Men när periodkortet ska betalas måste kunden plocka fram ytterligare 250 kronor.

Det nya priset började gälla redan den 13 juni, men hemsidan har inte uppdaterats. De prisuppgifter som företagets egen personal har tillgång till har inte heller uppdaterats vilket förklarar att kunder som ringer till kundtjänsten får felaktigt pris.

Björn Nilsson som är försäljningschef på SJ säger att SJ helt enkelt har missat att informera den egna personalen och missat att uppdatera hemsidan.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".