Reklam med porrtidningsanknytning i tunnelbanan

En reklamkampanj för en dejtinglinje som kan kopplas till en porrtidning pågår just nu i tunnelbanan.

Det hela rör sig om en reklam för en dejtinglinje; en bild på ett liggande lättklätt par, två telefonnummer, - och så en logotype som förknippas med en porrtidning. 

Clear Channel är det företag som på SL:s uppdrag säljer den reklam som syns i tunnelbanan.

Företagets vd Maria Skoglund säger till Radio Stockholm att hon själv inte har sett kampanjen, eftersom hon har semester. Hon hänvisar till ett avtal med SL som säger att reklam som kan uppfattas som stötande för resenärerna inte får sättas upp.

Men enligt den information hon har, är det inga resenärer som har klagat på reklamen till Clear Channel, och om inget annat händer kommer kampanjen därför att få fortsätta.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".