Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

SL lanserar resenärsombudsman

Publicerat tisdag 4 februari 2014 kl 13.12

Resenärsombudsmannen ska se till resenärernas intressen om ett kundärende inte hanteras på rätt sätt eller om ett återkommande fel inte åtgärdas. Ombudsmannen rapporterar direkt till SLs förvaltningschef.

Resenärsombudsmannen ska inte ersätta dagens kundtjänst, som varje dag tar emot cirka 2 000 frågor eller synpunkter.

Det är istället nästa instans, i det fall en kunds ärende inte har hanterats på rätt sätt, eller att återkommande fel eller brister inte åtgärdas som man kan ha anledning att förvänta sig, skriver SL i ett pressmeddelande.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".