Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Ska bli enklare för stockholmare att felanmäla

Publicerat onsdag 15 november 2017 kl 05.00
Lättare att felanmäla
(1:08 min)
Daniel Helldén vid en monter.
Daniel Helldén vid montern med Tyck till-appen på Kvalitetsmässan i Göteborg. Foto: Stockholms Stad

Stockholms trafikkontor ska göra det enklare för stockholmarna att göra felanmälningar via app eller dator, och den som anmäler fel ska snabbt få svar på vad klagomålet ledde till.

Stockholms trafikkontor får varje år in mängder av synpunkter och klagomål. Nu ska det bli enklare att felanmäla via appen Tyck till.

– Om det är så att man går in och gör en anmälan i appen så ska det komma ett mejl eller en annan återkoppling som talar om när det man har anmält har åtgärdats eller hur lång tid det kommer att ta, säger Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén (MP).

– Det är ju ett sätt att få stockholmarna att känna att deras synpunkter faktiskt får stuts i staden.

Synpunkterna och klagomålen kan till exempel gälla hål i gator, klotter eller skräpiga parker. Nu ska den som gör en felanmälan snabbare få besked om vad anmälan leder till. Det ska också gå att få veta om någon annan redan anmält samma fel.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".