Missnöje med internetleverantör

Många kunder som tecknat avtal med det lilla Internet-företaget Xpress On-line har trots påstötningar inte fått sitt bredband att fungera. Efter flera anmälningar granskar nu både Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnen hur företaget lever upp till konsument-avtal och marknadsföringsregler.
En hel del av Xpress Onlines kunder i bland annat Partille, Härryda, Ale och Öckerö har inte fått ADSL-uppkopplingen att fungera eller så håller det inte utlovad kvalité. Konsumentvägledaren Per Arbin på Konsument Göteborg som väl känner till företaget råder missnöjda kunder att ställa hårdare krav och att inte betala. Xpress Onlines ledning avböjer att kommentera kundernas klagomål.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".