Västtrafik

Kundernas frågor allt fler

Frågorna till Västrafiks kundservice har sedan december ökat med 50 procent och kötiderna på telefon är oftast runt 15 minuter och ibland mer än så.

På måndag slutar det gamla 100-kortet att gälla som betalningsmedel och det är framförallt frågor om nya kontoladdningen ihop med en del trafikstörningar som gjort att belastningen på Västtrafiks kundservice nu är så extremt stort.

För att möta anstormingen av frågor har Västtrafiks fördubblat antalet personer som svarar i telefon och 15 personer från Gatubolaget hjälper till att behandla frågor om resegarantin.

Mer om Västrafik och nya kontoladdningen hör du i Gbg direkt onsdag efter kl fyra.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".