Många klagar på bredbandsbolag

Klagomålen på bredbands- och telefonibolag har senaste året ökat med 40 respektive 70 procent hos Konsument Göteborg. Framför allt gäller det bolagens kundservice och att kunden ofta har svårt att komma i kontakt med kundtjänst.

Lyckas man ändå få kontakt med kundtjänst får man ofta prata med nya personer som saknar helhetssyn på konsumentens problem

Problemen kan vara allt ifrån att bolagen inte håller utlovad leveranstid, att tjänsten inte fungerar eller att man blivit kund mot sin vilja.

Konkurrensen på bredbands- och telefonimarknaden är hård och konsumentvägledare Maria Wång tror att allt fler kunder kommer att välja bort de bolag där kundservicen inte fungerar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".