Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Karlshamnspar fick rätt mot flygbolag

Publicerat måndag 7 april 2008 kl 11.23

Flygbolaget Ryanair bör enligt Allmäna reklamationsnämnden, ARN, kompensera två missnöjda kunder i Karlshamn.

Parets flygplan till Skottland ställdes in på grund av tekniska problem och de båda kunde därför inte genomföra sin semesterresa.

Nu rekommenderar ARN flygbolaget att kompensera karlshamnsborna med de 7 000 kronor i utgifter som paret, trots den uteblivna resan, drog på sig.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".