Elbolagen fortsatt dåliga på service

De stora elbolagen har fortfarande svårt att ge sina kunder bra service. Trots stor uppmärksamhet kring problemen möts elkunderna av långa väntetider i telefonkö.
När man ringer till de stora elbolagen, Norsk Hydro och Sydkraft, är väntetider mellan 20 minuter och en halvtimme inget ovanligt. Att många elkunder vill ha tag i sin leverantör får man bekräftat av handläggarna när man väl kommer fram. Många ringer och de flesta har som ärende att binda elpriset. Men trots väntetider tycker Åke Svensson, försäljningschef på Norsk Hydro, att det har blivit bättre. Enligt Åke Svensson har bolaget fördelat kundantalet på fler kundserviceställen och personalen har fått mer utbildning. -Inom en månad eller två kommer kunderna märka av detta genom att telefonköerna ska bli kortare, säger han.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".