Sweden Rock Foto: Patrik Franke/Sveriges Radio
I snitt skrevs 0,61 publika inlägg per besökare kring Sweden Rock Festival i sociala medier. Foto: Patrik Franke/Sveriges Radio

Sweden Rock omtalat i sociala medier

Sweden Rock Festival omnämndes mycket i sociala medier före, under och efter festivalen.

Det är en undersökning som Volante Research och Stockholms universitet har gjort om digitalt festivalengagemang som visar att Sweden Rock har fått stor spridning.

Festivalen hamnar tvåa på listan över åtta festivaler som har varit med i studien. I snitt skrevs 0,61 publika inlägg per besökare kring Sweden Rock Festival i sociala medier.

Men trots att festivalen omnämndes mycket fick värdkommunen Sölvesborg inte uppmärksamhet som nådde upp i samma nivå.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".