Många klagomål mot Net at once

Anmälningarna mot internetföretaget Net at once har ökat kraftigt det senaste året. Det handlar om bristfällig information till kunden och teknik som inte fungerar, enligt Allmänna reklamationsnämnden.

- Det kan vara så att man tagit marknadsandelar som gör att man inte hinner med att utveckla kundtjänsten i den takt som övriga verksamheten växer, eller kan det vara ny teknik som gör att det strular i början, säger Maria Berge, beredningschef på Allmänna reklamationsnämnden.

Maida Dzanic från Ljungby fick rätt mot Net at once i allmänna reklamationsnämnden. Hon tecknade avtal om telefoni och bredband utan att få tillräcklig information om startavgift, därför vann hon och ARN rekommenderade då företaget att kostnadsfritt låta Maida Dzanic bryta avtalet. Hon var också utan bredband och telefoni i en månad efter att hon beställt tjänsterna.

- Det var hemskt att vara utan telefon så jag ångrar att jag hade med dem att göra, säger Maida Dzanic.

24 anmälningar mot företaget från år 2001 till förra året har blivit 44 stycken i år och sex av de fallen som kommit in till nämnden i år har lett till att kunden har fått rätt av nämnden, men det är inget som oroar Net at onces vice vd Oskar Samuelsson.

- Vi har fått fler kunder helt enkelt. Generellt sätt är det ganska lite anmälningar på 25 000 kunder, men det är tråkigt att det är några överhuvudtaget, säger Oskar Samuelsson.

Jimmy Karlsson
jimmy.karlsson@sr.se