LÄNET

Fortfarande långa köer till försäkringskassan.

Trots att Försäkringskassan gjort om sitt kundcenter är det fortfarande långa telefonköer.
Vid vissa tider på dagen kan det var uppemot ett par hundra samtal som står i kö.

Försäkringskassan som nyligen centraliserade sin kundtjänst till fem orter i landet har som mål att svara på 80 procent av samtalen inom två minuter, något som man i nuläget är långt ifrån att klara. 
Eva Sjögren tillförordnad chef på Försäkringskassans kundcenter hoppas att telefonköerna ska minska allteftersom den nya organisationen sätter sig och semestrarna är över, hon vill också att fler ska göra sina ärenden över Internet.

Lena Gustavsson
lena.gustavsson@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista