Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Otydlighet kring jultidningar

Konsumentverket ska nu granska jultidningsföretagen. Kritiker menar att företagens reklam vänder sig direkt till barnen. Genom att sälja jultidningar får barnen pengar och gåvor som ersättning. Och det är inte helt tydligt vem reklamen riktar sig till. Det tycker de vuxna som vi pratade med i dag på stan. Henrik Sjövall är en av dem.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".