1 av 5
Tidskriften på skärmen istället för på papper.
2 av 5
Prao-Per hjälpte Mattias som jobbar på supportern.
3 av 5
Jonas Hollander är företagets internationelle chef och Prao-Pers handledare.
4 av 5
Erik Sällström visar hur Readly funkar.
5 av 5
"I höst löser vi det problemet, Torsten", var Prao-Pers svar.
Förmiddag i P4

Prao-Per som framtidsföretagare

Prao-Per i supportern
23 min

Tänk dig Spotify fast med tidskrifter i stället för musik. Ungefär så enkelt kan man förklara vad växjöföretaget Readly sysslar med. Framför en dator placerades P4:s Prao-Per Brolléus för att svara på frågor från kunderna. Prao-Per som supporter alltså.

Jonas Hollander, företagets internationella marknadschef, förklarade på två minuter vad Readly är och vad deras idé betår i. Prao-Per fattade galoppen och hamnade ganska snabbt hos Mattias och fick hjälpa till med att svara på frågor.

– Torsten fick veta att det löser sig till hösten, sa Per. Det var väl ett bra svar?

– Just nu jobbar vi med att komma in på den amerikanska marknaden, där de för övrigt är mer intresserade än vad man kanske har varit bland de europeiska förlagen som ger ut tidsskrifterna, menar marknadschefen Jonas Hollander.

– I Sverige kan vi i dag erbjuda en fjärdedel av alla tidskrifter via tjänsten Readly, men vi hoppas givetvis att alla tidningar går att köpa och läsa den här vägen i framtiden, fortsätter han.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".