Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Kronoberg

Hantverkstjänster toppar klagotopp

Publicerat söndag 2 februari 2014 kl 08.22
Foto: Leif R Jansson/TT

Hantverkstjänster är det som svenska konsumenter klagar mest på, visar statistik från landets konsumentvägledningar. Klagomålen handlar mest om att arbetet blev dyrare, tog för lång tid eller att det utförts på fel sätt, eller åtminstone inte som kunden trodde var bestämt.

God kommunikation och skriftliga avtal, tipsar Konsumentverket om för att undvika problem.

Det är inte första gången som hantverkstjänster toppar klagomålstoppen, de har legat på förstaplats sedan mätningarna startade 2005. God tvåa är köp av begagnade bilar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".