Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Kronoberg

Han är bästa telefonisten

Publicerat lördag 30 januari 2016 kl 09.03
"Jag har själv varit kund och vet hur man vill bli bemött"
(1:56 min)
Mikael Helmersson
Mikael Helmersson med segerbuketten. Foto: Q Survey

Telefonisten Mikael Helmersson från Växjö har, i SM i telefoni och kundservice, blivit utsedd till "Mr First Impression".

Mikael Helmersson är växeltelefonist och svarar på över 1000 samtal i veckan till 18 av landets 21 länsstyrelser.

Det är andra gången som han får ta emot utmärkelsen. Senast han vann var 2013.

– Det känns alldeles utmärkt, jag försöker ge kunderna en bra service, man har själv varit kund och vet hur man vill bli bemött, säger Mikael Helmersson när P4 Kronoberg ringer upp honom.

Ur motiveringen:

Han är effektiv och professionell och du möts av hjälpsamhet och en vänlig samtalston när du får honom på tråden.

Bakom tävlingen står företaget Q Survey som utser vinnare i olika kategorier. Juryn ringer flera samtal och låtsas själva vara kunder.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".