Skarp kritik mot Telia - kunder har bemötts illa och nekats ersättning

Telia får hård kritik av drabbade kunder. Det gäller framför allt hur de blivit bemötta och att de nekats ersättning - trots att de har rätt till det enligt Telias egna regler.

En av kunderna som drabbats är Catharina Törnros utanför Tingsryd, som fick beskedet att hon får skylla sig själv om hon bor på landet när hon kontaktade Telias kundservice.

Hon nekades också ersättning som hon var berättigad till.

Telias driftschef Ingolf Larsson beklagar att Catharina Törnros bemötts på det här sättet och säger till SR Kronoberg att hon kommer att få den kompensation som hon har rätt till.

Sammanlagt har 40 000 kunder hittills ersatts efter stormen, något som kostat telebolaget runt 100 miljoner kronor, enligt Ingolf Larsson.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".