Reklam nya cykelöverfarter Växjö
Foto: Rebecka Svensson/Julia Rindhagen/Sveriges Radio
Växjö

Reklamkampanj kostade över en miljon kronor

1:38 min

1,3 miljoner kronor. Så mycket har Växjö kommun lagt på sin reklamkampanj för de nya cykelöverfarterna som invigdes i början på december.

Det handlar om bland annat tv- och radioreklam, annonser i tidningar och broschyrer som har skickats hem till Växjöborna. Enligt Per-Olof Löfberg, trafikplaneringschef i Växjö, är den en ovanligt stor satsning. 

– Jag tycker att den är rimlig. Det här är en ny reglering och en ny skylt som inte har föregåtts av någon form av information nationellt sett. Därför går vi ut brett för alla ska nås av budskapet, säger han.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista