Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Sverige

Passagerare får inte flyginformation

Vartannat flygbolag slarvar med informationen till kunderna. Det konstaterar Konsumentverket som gjort en marknadskontroll under hösten 2007.

Flygbolagen är skyldiga att informera om vilken kompensation passagerarna har rätt till vid förseningar på mer än två timmar, inställt flyg och ifall passagerare nekas att kliva ombord.

Men i 7 av 13 kontrollerade flygbolag får inte alla passagerarna den skriftliga informationen. Bland de finns tre bolag som trafikerar flygplatser i länet – Fly Nordic, Nordic Regional och Skyways.

3 av 13 bolag hade inte heller det informationsanslag vid incheckningsdisken som EG-förordningen kräver.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".