Tuffare konkurrens om sponsorpengar till idrotten

I lågkonjunktur hårdnar konkurrensen om idrottsföreningarnas sponsorpengar.

Till exempel för Skellefteå AIK betyder framgångarna på isen mer pengar till klubbkassan.

Men för Sunnanå SK gör hockeyframgångarna att det blir ännu tuffare att hitta sponsorer det menar Inger Arnesson marknadschef för Sunnanå SK.

I grund och botten är det samma sponsorpengar föreningarna slåss om och i lågkonjunkturen hårdnar kampen. Flera föreningar säger att sponsorjakten har blivit mycket tuffare - företagen har blivit försiktigare och Hasse Andersson, marknadsansvarig för IBK Dalen tror att den bilden kommer att hålla i sig - det blir tufft för föreningarna i framtiden.

Reporter Helena Forsgren.

helena.forsgren@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".