Fredrik Forsfjäll och Joakim Wallström, Trästock. Foto: Åza Meijer

Trästock känner av krisen

Trästockfestivalen i Skellefteå känner av krisen och har därför dragit ner på marknadsföringsbudgeten och ger sig ut på olika gratisforum på nätet för att locka besökare där istället.

– Det är det sista vi borde göra, dra ner på marknadsföringen, men vi har inget val, säger Fredrik Forsfjäll som är producent.

Dels så är det ett nytt teknikavtal som gjort att utgifterna blivit dyrare och dels så kostar vaktstyrkan mer än tidigare. Det har då inneburit att Joakim Wallström som bokar in alla artister haft mindre att röra sig med också:

– Det handlar om ungefär en hundra tusen kronor säger han till P4 västerbotten.

I och med att Trästock är en gratisfestival har den inga inkomster utan får lita på sponsring från kommun och företag.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista