Framtiden i Ådalen

Framtiden handlade det om på en konferens som Företagarna i Ådalen arrangerade på Kramm i Kramfors i går (3 februari). Det här var del 2, den första träffen var i november.Båda gångerna har över 100 deltagare varit med på en lite annorlunda konferens, helt utan föreläsare och där deltagarna själva står i centrum för att skapa ett forum för nya affärskontakter, insprkiationsutbyte och nätverksbyggande.

Det handlar om att göra Ådalen till ett attraktivt varumärke, som väcker positiva känslor i människor.

Under konferensen har minst 16 olika projketgrupper bildats som ska jobba med olika saker, alltifrån hur man marknadsför lokal mat till ”extreme makover Ådalen” där tanken är att försöka vända och utnyttja det negativa till något positivt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".