Jennifer Andersson,25 år, ska förbättra Modo hockeys relationer till media, supportrar och sponsorer. Jag blir lite av spindeln i nätet i klubbens organisation, säger Jennifer. Foto: Lennart Sundwall
ÖRNSKÖLDSVIK

Jennifer Andersson ska öka intresset för Modo hockey

Jennifer Andersson
1:25 min

Med en dryg vecka kvar till premiären i svenska hockeyligan kan noteras att Modo hockey har anställt en kommunikatör.Valet föll på 25 åriga Jennifer Andersson från Sollefteå, utbildad civilekonom som ska förbättra Modo hockeys relationer till media, supportrar och sponsorer.

Jennifer Andersson, utbildad civilekonom, skrev sitt examensarbete om just Modo hockey och därefter fick hon alltså sin anställning hos elitklubben.

-Jag ska vara den som har ansvaret för alla mediakontakter, se till att vårt förhållande till fans och sponsorer blir bättre, säger Jennifer Andersson.

 Modo hockey har budgeterat ett publiksnitt på 5.800 åskådare, samma som förra säsongen. Försäljningen av säsongskorten går sådär, det fattas 10 procent till fjolårssiffrorna då 2.200 köpte in sig för en hel säsong.

Jennifer Andersson, nyanställd som kommunikatör, blir lite av spindeln i nätet i Modo hockeys organisation, det är hon som ska se till att intresset för klubben ökar och att därmed den besvärliga ekonomiska situationen ska förbättras.

-Modo hockey är ett starkt varumärke och det är utifrån den positionen jag ska jobba vidare med att ytterligare höja intresset, säger Jennifer Andersson.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".