Skylt Timrå kommun
Hur uppfattasTimrå kommun utifrån? Bland annat det ska utredas i vår. Foto: Christer Suneson/Sveriges Radio

Ny vision utreds i Timrå kommun

Hur ska Timrås attraktivitet stärkas och hur bör varumärket Timrå kommuniceras? De frågorna ska Timrå kommun driva i ett projekt under två månader i vår.

 

För första gången är näringslivet och föreningslivet inbjudna, man samlas under två dagar för att diskutera hur kommunen uppfattas utifrån.

– Det är viktigt med ett bra underlag när man ska planera vad man gör och vart man ska, säger projektledaren Marie Zetterlund vid Timrå kommun.

Timrå kommun satsar 100 000 kronor i projektet, som ska vävas samman med visionsarbetet 2025.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".