Vårdcentralchef svarar på kritiken

Det är svårt att komma fram på telefon till vårdcentralen i Hallstahammar. Det kan ta så lång tid som tjugo minuter innan någon svarar.

Susanne Höijer, chef för vårdcentralen, medger att det ligger en del i kritiken.

- Jag tycker för det första att den är helt berättigad när det gäller telefontillgängligheten, och det beklagar vi verkligen, säger Susanne Höijer.

Hon tycker att patienterna borde kunna få ett besked om var i kön man är placerad eller att man ska ha möjlighet att tala in ett meddelande för att sedan bli uppringd av vårdcentralen.

Susanne Höijer hoppas att en ny telefonväxel ska lösa problemen. En sådan håller just nu på att upphandlas, men hon vet ännu inte när den kommer att vara på plats på vårdcentralen i Hallstahammar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista