Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
västerås

Krånglande telefoner kan medföra skadestånd

Västerås stad har tröttnat på de återkommande problemen med det nya, datorbaserade telefonsystemet. Nu kommer skadeståndskrav att riktas mot företaget TDC, som levererat det så kallade IP-telefonisystemet.

- Om högst ett par månader ska skadeståndskravet ha preciserats, säger Siw Adolfsson, kommunens informationschef, till P4 Västmanland.

Det nya telefonisystemet kostar cirka 300 000 kronor i månaden. De återkommande problemen har dock inneburit att Västerås inte betalat full avgift sedan starten i januari år 2008.

Problemen i fredags har däremot ingenting med TDC att göra, säger hon.

Gunnar Eriksson
gunnar.eriksson@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".