Com hem ber om ursäkt

"Det ska fungera"
1:33 min

Under tisdagen jobbas det med att åtgärda felet som gör att Fagersta- och Norbergsbor haft problem att titta på TV 4. Com hem medger att man har brustit i hur man hanterat störningarna och att kommunerna inte fått tillräckliga svar från bolaget.

Fagersta och Norbergs kommuner har kritiserat Com hem och menar att företaget varit dåligt på att hantera felanmälan och information till kunder och fastighetsägare.

Ett exempel är att det trots felanmälningar har stått på Com hems hemsida att det inte varit några driftstörningar i området.

– Är det en större driftstörning i ett område ska man få information på det sättet. Det ska fungera och jag ska ta reda på varför det inte har gjort det i det här fallet, säger Com hems pressansvariga Jessica Sjöberg.

Störningarna i sändningarna beror på en av Teracoms sändare, vilken byts ut under tisdagen, och förhoppningsvis gör det att alla kunder blir av med problemen, menar Jessica Sjöberg.

– Jag vill verkligen, både från oss och Teracom, be om ursäkt för att man har haft de här störningarna. Det råder inga tvivel om att vi jobbar hårt på att lösa det nu, så jag hoppas att störningarna försvinner så fort som möjligt efter att man bytt ut sändaren.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".